احبنى الله و لكن الله لن يفعل ما استطيع انا فعله لكن سيحملنى اكيد فى الوقت الذى لا اقدر انا على الحراك
0
-
0


-

-

حوار صعب

6:32 م / مرسلة بواسطة Go2LIghtGO /

هذا حوارى مع نفسى
أنا: بعد كل الذكريات الأليمة دى ايه رأيك فى؟؟؟؟ اكيد انا غلط اكيد شايفنى سئ اكيد بتكرهنى

نفسى: بصراخة منكرش ان فى مشاعر كره بتطلع انا مبتحكمش فيها لانى اتعودت اكرهك بس كنت فاكر ان كل ما اكرهك هتبقى احسن و انى بقف فى صف ربنا و انى لما اكرهك انا همى مصلحتك

أنا: تكرهنى =مصلحتى؟ انت جرختنى سنين بكراهيتك انت سبتنى سنين كنت بتتبرى منى و تجرى و تحلف للناس انا معرفوش انا كويس ماليش دعوة بالى بيعملو جرختنى

نفسى: انا بعترفلك انى عاملتك غلط كنت غبى كنت غبى سامحنى اغفرلى انا تعبتك 20 سنة و قلت انا معرفوش ده حقير و جرحتك
انا: اغفرلك كلمة سهلة سهل حد يغلط 20 سنة و يقول اغفرلى فتتحل بترميها على انا بقى انا الى اتجرخت و انا كمان المسئول اغفرلك

نفسى: انا عارف انه صعب مش بضغط عليك لكن ده بس اعتراف بخطأى لك الحق تغفر او لا و فى الوقت الى تحبه

انا: نفسى اغفرلك هموت و اغفرلك عايز ارتاح بس مش عارف يعنى ايه اغفر ازاى 20 سنة عايز و مش قادر يا رب ساعدنى انا مش عارف اغفر
انا بحبك يا انا

نفسى: وانا بحبك يا نفسى

1 التعليقات:

Comment by ذبحني الهـم on 18 سبتمبر 2008 في 8:41 م

كلنا نحتاج لمثل هالحوار .. لنعرف اخطاءنا ونحاول نعالجها ..

شوف ياخوي كلنا نخطي ..ومحد معصوم من الخطا .. رسول الله صلى الله عليه وسلم قال‏"‏كل بني آدم خطاء وخير الخطائين التوابون‏"‏‏.‏ ...
بس لا تجلد الذات وتحاسبها وتقسو عليها تذكر ان لك رب رحيم رؤؤف بعباده ..

تذكر قول الله عز وجل : :(إن الله يحب التوابين ويحب المتطهرين)

لا تياس .. وحاول تصحح اخطاءك ..

ملاحظة: انا من قراءتي ومتابعتي لمدونتك اشوفك رجل .. ولا تعاني من المثليه !! يمكن تجارب الطفوله اوهمتك بهالاحساس ...

تقبل مروري

إرسال تعليق