احبنى الله و لكن الله لن يفعل ما استطيع انا فعله لكن سيحملنى اكيد فى الوقت الذى لا اقدر انا على الحراك
0
-
0


-

-

حوار:ارضيت الله

7:26 ص / مرسلة بواسطة Go2LIghtGO /


نفسى: انت رفضتنى عشان ترضى الله و بابا و الناس رضيو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

أنا: بابا عمرو ما رضى و الناس بردو. لكن الله انا متغاظ عشانك عملت البدع رفضت نفسى باستماتة

نفسى: رفضتنى عشان الله

أنا: اه عايزو ييجى يلمسنى و يخلصنى و انا غلطت كتييييييييييير فقلت انا مليش دعوة بيكى بكرهك و بحبك يا رب

نفسى: انا بحترم انك عايز ترضى الله انت قلبك صادق لكن الفكرة غلط بالعكس هو عايزك تحبنى

أنا: دايما بقول برغم انه بيحبنى انا بكره نفسى لانه انا مقبلش غلطاتها لو قبلتها تسوء فيها انا محترم عشان برضى نفسى

نفسى: تمن الاحترام انك تحتقرنى صح

أنا :كنت فاكر كده ان الله بيرضى و ضميرى بيستريح لانه ضميرى كان بيموتنى و لا زال
انا فى كل فرصة صلاة كنت بشتمك يا نفسى عشان اقرب من الله و شايف انك الخليقة العتيقة و انه انا محترم و انا الخليقة الجديدة
كل ما اصلى اكرهك كل ما اصلى اشتمك

نفسى و ده صح؟الله عايز كده

أنا : امال اسيبك تغلطى من غير عقاب؟ العقاب الى انا اتعلمتو انه اشعرك بالذنب و اكرهك و كمان عقاب انى مش هقولك الصح فين و اسيبك كلبة بابا كان بيعمل فى كده يبقى الله عايز كده


نفسى: الله مش عايز كده الله بيحبك و يحبنى بغلطنا و ابوك غلط و كان غبى انه يعاقبك بانه يكرهك و ميقولكش الصح المفروض يحبك مهما غلطت و يصحح غلطك

انا : ايه ايه انت عايزة تهربى من عقابى بقى؟ انت عايزة تستمتعى 20 سنة و فى الاخر احبك؟ انت عايزانى ادلعك تاخدى استمتاع و تاخدى محبة دلوقت لاااااااااااااااااااااازم تتعاقبى

نفسى: انا عارف انى غلطت لكن متعاقبنيش صلحلى الغلط اقبلنى الله بيحبنى

انا: الله بيحبنى بس اكيد هيعاقبنى بابا كان بيحبنى بس العقاب كان الكره و الاهمال و الخصام اكيد ربنا هيخاصمنى و يسيبنى مع انه بيحبنى

نفسى: الله بيحبك و مش هيخاصمك هيقف جنبك و مش هيسيبك و ده مش عقابه

انا : بابا كان بيقول انه احسن اب و مع ذلك سابنى و خاصمنى و تركنى و دمر مشاعرى اكيد ربنا بيحبنى بس هيعمل كده اكيد

نفسى: هو ما سابش داود ما سابش بطرس و السامرية و المراة الى امسكت فى ذات الفعل

أنا: بس سابنى انا 20 سنة و هو معانا حتى لو مش حاسس بيه
نفسى: انا معاك

0 التعليقات:

إرسال تعليق